Učíme (se) o klimatické změně
To, jakým způsobem žáky vzdělávat o klimatické změně skrze místo, kde žijí, si mohla skupina učitelů ze základních i středních škol vyzkoušet ve čtvrtek 24. listopadu v Nymburce. Lektor Jakub Vebr, ze Střediska ekologické výchovy SEVER, v dopolední části představil jedinečnou hru Jak se žije v Podnebíně. Účastníci se při ní mění na zastupitele obce, kterou připravují na měnící se podnebí – povodně, sucha, tropické teploty apod. V obci je nutné zajistit příjemný život a finanční stabilitu. Zastupitelé rozhodují několik roků (hracích kol) o tom, jaká opatření pro svou obec zvolí a kolik do nich budou investovat. Poté sledují, zda jim vybraná opatření pomohla při nepředvídatelných klimatických situacích a jaký to mělo dopad na jejich rozpočet. V odpolední části pak vyrazili pedagogové ven sbírat podklady pro tzv. Klima mapu – nástroj, který učí žáky sledovat, jak konkrétně je obec připravena na klimatické změny. Cílem celého semináře bylo ukázat, jak smysluplně vzdělávat žáky na téma klimatické změny a jak je učit přemýšlet v souvislostech o místě, kde žijí.
Setkání se uskutečnilo v rámci Místních dní pro klima a energii 2022 při projektu Pakt starostů pro klima a energii